Tuesday, October 2, 2012

Rasa itu ada, tapi belum bersedia.....

Menipu kalau aku kata dalam hati ni takde rasa nak bercinta atau nak ada kekasih. Tambah pulak bila jumlah kengkawan yang sudah berkahwin dan bertunang semakin ramai. Kadang-kadang rasa macam takde siapa yang "nak" dekat aku. Ok..so false!!! Ada je yang nak, cuma bukan dia. Ada orang lain yang sampai dulu walaupun aku dah kenal dia lama. Let me called the best man win as En. Bobop.

En. Bobop...
Aku baru je kenal dia tapi takdela baru sangat. Aku pun tak tahu macam mana aku boleh terjatuh hati kat dia. Nak kata dia ni jenis yang sweet macam madu memang tak la. Nak kata kami selalu share persamaan yang ada kami tak jugak. Sebab sampai sekarang aku tak jumpa apa-apa persamaan antara kami. Bila aku A, dia B. Bila aku kata putih, dia kata hitam. Memang opposite gila kot. Mungkin sebab dia beza dengan laki yang aku pernah kenal sebelum ni. Lelaki yang aku kenal sebelum ni semua jenis melayan dan jenis yang mengikut cakap aku. Tapi dia tak. Asyik aku je kena ikut cakap dia. Setakat ni takde lagi la benda mengarut yang dia suruh ikut. Hm...cuma yang jadi masalah sekarang sampai sekarang dia tak tahu yang aku suka kat dia. Aku memang takde niat nak bagitahu pun sebab macam tajuk entri aku tu "rasa itu ada tapi belum bersedia". Memang aku cinta dia (oooo...cinta ek..) tapi aku tak bersedia untuk letak sebarang komitmen. Dulu aku pernah fikir nak menjauhkan diri dari dia tapi lagi jauh aku pergi lagi dekat dia datang. Memula dulu chat kat fb. Bila aku da kurang chat dengan dia kat fb, dia mesej kat fon pulak. Bila aku macam malas nak mesej kat fon dia telefon pulak. Bila aku kata jangan telefon da dia ajak jumpa pulak. Hm...entahla. So aku pilih untuk pendam je perasaan tu dan terus je berkawan dengan dia.


En. A...
Aku da kenal En.A ni da lama gila. Memang teman tapi mesra. Dia ni yang mendatangkan konflik jiwa kat aku. Dia pernah menceritakan kat semua member aku pasal perasaan dia dekat aku. Sampai makcik aku pun tahu. PAROK WEYH!!!! Aku memang takde apa-apa perasaan dekat dia sebab aku da anggap dia TTM aku. Aku taknak rosakkan pershabatan kami dengan rasa itu. Biarlah berkawan je. Tapi kengkadang tengok cara dia macam tak pernah give up. Aku pun tak tahu nak buat macam mana dengan budak ni. Kengkadang aku rasa aku boleh je terima dia tapi AKU BELUM BERSEDIA!!!! Memang rasa itu kalau takde kita boleh adakan. Cuma bukan sekarang. Akan datang mungkin. Cuma aku tak suka cara En. A ni sebab dia kengkadang menekan aku. Tertekan aku. Kengkadang rasa menyampah dan benci jugak dengan mamat ni.

"I" ialah "Me"

My photo
Simple + Loving x Innocent + Cute + Unpredictable - Annoying = ANNYSSOPHYTE~