Sunday, October 14, 2012

Mereka yang bercerita tentang aku

Lihatlah mereka,
Sedang bercerita tentang aku..
Aku di sebelah hanya mendiamkan diri..
Kerana aku tidak arif tentang diriku sendiri..
Mereka bercerita lagi..
Aku mendengar segala yang diceritakan..
Ada yang benar, ada yang salah..
Tidak ku iakan apatah lagi ingin menafikan..
Aku masih mendengar tanpa sebarang reaksi di wajah..
Biarlah mereka bercerita..
Kerana mereka lebih mengenali diriku...mungkin..
Setiap kata yang mereka lafaz bagaikan duri menikam hati..
Tapi kesakitan yang dirasa...
Tidak ku lantunkan di mulut..
Biarlah aku...
Berdiam diri seperti bisu...
Membuat tuli seperti pekak...
Biar hatiku tercarik, asalkan perasaan mereka molek..
Aku tidak mampu menghalang mereka dari terus bercerita...
Jadi aku akan terus di sini mendengar mereka bercerita...






# Bersabarlah~


"I" ialah "Me"

My photo
Simple + Loving x Innocent + Cute + Unpredictable - Annoying = ANNYSSOPHYTE~