Friday, October 12, 2012

Apa aku nak???

Aku ingin seseorang sentiasa ada di sisi aku, tapi bila dia hadir aku tolak dia jauh. Sejauh aku mampu.

Aku ingin seseorang duduk disebelah aku sambil mendengar kisah aku. Tapi bila dia minta aku untuk bercerita, aku yang menyuruhnya agar jangan bertanya apa-apa.

Aku ingin mereka mengenali siapa aku sebenarnya aku, tapi aku tutup segala tentang diriku dan kadangkala aku bukan aku.

Aku ingin bercinta, tapi bila cinta hadir aku melarikan diri.

Aku ingin mengubah hidup aku, tapi aku hanya berdiam diri.

Aku ingin lupakan segala luka yang lepas, tapi aku asyik mengingatkan diri sendiri tentang apa yang telah terjadi dan menjadikan siapa aku pada hari ini.







Persoalannya, apa yang aku nak sebenarnya. Mulut menzahirkan apa yang aku inginkan tapi hati menolak segala keinginan aku. Hanya kerana pengalaman yang aku lalui sebelum ini. Ada yang mengatakan pengalaman mendewasakan kita. Tapi pengalaman yang aku lalui membuat aku menjadi terlalu berhati-hati sehingga takut mengambil risiko. Pengalaman lalu menjadikan aku sebagai seorang yang penakut. Takut untuk menghadapi masa depan. Sampai bila aku akan terus begini? Sedangkan aku sendiri tak tahu apa yang aku nak dalam hidup ini. Terkadang aku benci pada diri sendiri kerana sikap aku inilah orang menjauhkan diri dari aku. Kemudian, aku akan menangis dan menyesal. Itu sahaja yang aku mampu.

"I" ialah "Me"

My photo
Simple + Loving x Innocent + Cute + Unpredictable - Annoying = ANNYSSOPHYTE~