Tuesday, July 31, 2012

Kehilangan yang masih dirasa..

Hari ni genap 13 tahun Aki meninggal. Rasa macam baru je. Mungkin sebab pada waktu petang sebelum pemergian dia, aku masih duduk disebelah dia dan dia mengingatkan aku supaya jaga wan  sebab kata dia wan da takde siapa-siapa. Aki merupakan orang yang paling rapat dan paling aku sayang. Dia yang besarkan aku dengan penuh kasih sayang sejak aku kecik. Sehingga ke akhir hayat dia aku masih dimanjakan. Bayangkan sepanjang hayat dia, dia tak benarkan aku buat sebarang kerja-kerja berat. Memasak pun dia tak kasi. Kalau aku rasa nak belajar memasak dengan wan kena masuk dapur sorok-sorok nanti Aki marah. Pernah sekali tu aku cuba goreng cekodok. Entah macam mana cekodok tu boleh pulak meletup dan terpercik la minyak sikit kat muka aku. Apa lagi bisinglah aki. Habis dengan wan sekali dia marah. Bila fikir balik lawaklah aki ni. Dulu apa aku nak mesti dapat. Petik je jari konem dapat. Walaupun lambat mesti dapat jugak. Tapi ramai budak takut dengan aki sebab aki garang. Garang sangat-sangat. Ramai orang kenal aki sebab aki ada kereta yang ada harimau silver kat depan pastu bunyi hon dia pelik boleh main tukar-tukar. Tapi dalam garang aki ni sebenarnya dia suka menyakat. Suara dan misai dia tu yang buat budak-budak takut. Itulah aki yang paling aku sayang. Tempat aku membebel benda yang karut-karut. Bantal peluk aku waktu malam. Buaian aku bila bosan. I miss u so much aki. I wish that u were here courage me, hug me and tell me  that u will always by my side...



~Al-Fatihah~

"I" ialah "Me"

My photo
Simple + Loving x Innocent + Cute + Unpredictable - Annoying = ANNYSSOPHYTE~