Friday, July 20, 2012

Ahlan Wa Sahlan Ya Ramadhan

     Tanggal 21 Julai 2012 maka bermulalah seluruh umat Islam (ada yang da start pose arini...tp kat negara lain la..). Aku berazam pada Ramadhan tahun ini untuk lebih berusaha menjadi insan yang lebih baik terutama pada pandangan Penciptaku. So, dari semalam aku me'revise' nasihat-nasihat yang pernah orang sekeliling aku yang inginkan aku kembali pada diri aku yang dulu. Ada juga nasihat-nasihat yang agak susah untuk aku ikutkan. Apabila mereka menyuruh aku meninggalkan kawan-kawan yang kurang baik. Pada aku agak susah nak turutkan nasihat tu kerana mungkin kawan-kawan aku itu nampak kurang baik tapi mereka tidak nampak kebaikkan yang ada pada kawan-kawan aku tu. Habis tu nak buat macam mana. (InsyaAllah aku mampu berubah walaupun aku masih berkawan dengan mereka kerana aku masih ada sahabat yang sentiasa mengingatkan aku untuk melakukan kebaikkan.

     "Perubahan dimulai dari diri sendiri. Jika perubahan itu baik maka seseorang akan baik, dan sebaliknya jika perubahan itu buruk maka dia akan buruk. Permulaan adalah dari dalam diri seseorang. Sememangnya memperbaiki diri ini bukan satu kerja yang senang apatah lagi terpaksa melalui jalan yang agak sukar sehingga sampai ke satu destinasi yang selamat yang dimimpi-mimpikan oleh semua jiwa yang suci. Jiwa kita adalah jiwa yang suci lagi murni jika teransang untuk mengubah diri dari segala kekotoran jiwa sebelum ini kepada jiwa yang putih laksana salju pada kedinginan musim sejuk. Jika seseorang dalam kesolehan maka kenikmatan akan berkekalan, kesihatan akan bertahan dan petunjuk Tuhan akan selalu menyertai" kata-kata ni aku petik dari blog En.Abdul Razak. Sangat memberi perangsang untuk aku berubah. AMIN~



     بسم الله الرحمن الرحيم

إِنَّ اللَّهَ لَا يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّىٰ يُغَيِّرُوا مَا بِأَنفُسِهِمْ

Sesungguhnya Allah tidak akan mengubah keadaan suatu kaum sehingga mereka mengubah keadaan yang ada pada diri mereka sendiri. [ QS ar-Rad 13:11 ]

"I" ialah "Me"

My photo
Simple + Loving x Innocent + Cute + Unpredictable - Annoying = ANNYSSOPHYTE~