Monday, May 27, 2013

Kita "KAWAN" kan??

Sumpah aku da naik menyampah dengan statement tu. Terutamanya pada lelaki yang suka guna statement tu tapi tak faham definisi kawan tu macam mana. Takkan nak kena ajar kot. Aku ni bukan kawan dengan kau je. Ramai lagi lelaki lain yang aku dan aku tau macam mana nak bezakan kawan, kawan baik dan "Teman Tapi Mesra". Aku tak bodoh la. Tak payah nak tanya soalan tu sampai sepuluh kali. Kalau betul kita kawan apesal kau menggelabah bila aku cakap aku rindu kau?. Pelik jugak sebab kau menggelabah or mungkinlah aku pun menggelabah pergi cakap macam tu dekat kau kan? Tapi rasanya tak salah kalau aku meluahkan apa yang aku rasa. Da memaang betul aku rindu, so aku cakaplah. Kawan lelaki aku yang lain relaks je bila aku macam tu. Lepas tu apesal kau cemburu bila aku lebihkan kawan lelaki yang lain. Bro, aku kenal diorang lagi lama dari kau. Tak salah kalau aku lebihkan diorang kan?
Lagi satu yang aku rasa kau ni BAGHAL, kenapa aku kena layan kau special ye? Ape kes aku kena layan kau lebih dari kawan-kawan aku lain. Semua benda aku kena buat demi kau. What the hell!!!

Bila aku persoalkan semua ni, kau kata aku menggelabah. Hello, masalahnya aku nak kepastian. Aku tak suka benda yang tak pasti. Kau tahu tak tindakan kau tu menyusahkan aku. Kalau kau jenis suka benda yang tergantung sila jangan kacau hidup aku. Pergi kacau orang lain. Aku malas nak main game kau yang entah apa-apa ni. Tapi aku suka dengar statement kau yang satu tu. "Saya treat awak sama macam kawan perempuan saya yang lain". REALLY? Maaflah awak saya tak pernah tahu pun sebab saya tak nak ambil tahu. Kiranya kau ramailah kawan perempuan ek? Ok, tapi dalam ramai-ramai tu akulah yang kau selalu ajak keluar, akulah tempat kau mengadu segala benda, akulah tempat kau nak mengada-ngada. Ohohoi, specialnya aku ni pada kau kan? Tapi apesal aku? Mana kawan-kawan perempuan kau yang lain?

Pergilah mengadu dekat diorang, pergilah mengada-ngada dengan diorang, ajaklah diorang keluar. Jangan hiraukan pasal aku. Aku da biasa hidup sendiri. Lantaklah kalau kau nak kata hidup aku ni membosankan atau apa. Sebab yang lalui hidup aku adalah aku bukan kau. Aku tak pernah mintak kau temankan aku. Aku tak perlukan teman yang cakap macam keling. Nak kawan buat cara nak kawan. Jangan sampai aku jadi lawan kau. So, sebelum aku jadi lawan kau better aku blah. Sekarang ni mungkin aku boleh bermanis muka, tapi nanti aku tak tahu. Lagi satu, bila aku cakap aku nak blah asal kau halang ek? Kau kan ramai kawan perempuan lain. Tak berbekas apa-apa pun kalau aku takde. Bukan kau mati pun bila aku takde dekat dengan kau. Apa kau nak sebenarnya? Cakap terus jangan jadi keling. Kawan keling aku pun tak cakap macam kau. Kau fikirlah baik-baik.


"I" ialah "Me"

My photo
Simple + Loving x Innocent + Cute + Unpredictable - Annoying = ANNYSSOPHYTE~