Thursday, May 30, 2013

Alangkah bestnya kalau kisah cinta dia adalah kisah cinta aku.

Semalam dalam kelas EOP(English for Occupational Purpose) aku lepak dengan seorang kawan lelaki aku ni. Dia ni agak rapatlah juga dengan aku sebab kami banyak group assignment sekali. Entah macam mana borak punya borak, terkeluarlah kisah dia dan awek dia. Sweet gila kot. Aku yang mendengar ni puas tahan air mata sebab aku dapat rasakan alangkah beruntungnya perempuan tu dapat lelaki yang macam tu.  Tapi kalau korang tengok kawan aku tu, perangai tak semenggah. Bukan tak semenggah apa cuma dia tu gila-gila. Memang tak caya yang dia tu boleh jadi seromantik itu. Dan semestinya aku pun mengharapkan agar dapat seseorang yang macam dia.

Cerita dia macam ni.....

Dia kenal perempuan ni dalam Myspace waktu tu dia baru putus dengan ex dia. Dia cakap mula-mula tu dia nak main-main je dan dia pun tak tahu awek dia tu pun main-main jugak masa tu. Sebab susahkan nak percaya cinta melalui laman sesawang ni (bahasa jiwa bangsa betul aku malam ni). Dia cakap, dia tak tahu macam mana dan bila dia mula jatuh cinta dekat perempuan tu. Cuma yang dia sedar dalam setiap apa yang dia buat dia asyik teringatkan perempuan tu. Dia dulu player katanya. Ibarat kenal pagi, malam couple, esok keluar, malam esok putus. Hebat sungguh dia bertukar perempuan. Tapi semenjak dia kenal dengan perempuan tu, even dia keluar dengan perempuan lain dia tetap akan teringatkan perempuan tu. Bila dia duduk sorang-sorang dia akan teringatkan perempuan tu. Lama-lama dia rasa dia tak boleh. Dia ambil keputusan buang semua nombor skandal-skandal dia dan fokus pada perempuan tu. Beruntungkan perempuan tu (ok, aku jeles). Kalau korang nak tahu tahun ni genap 6 tahun dia couple. Lama gila. Nak nangis je rasa. Aku tanya dia, selama kenal dia takde ke perangai annoying yang awek dia tunjuk. Dia cakap ada tapi bila teringat semua tu dia akan tersenyum je. Sebab bila pikir balik semua tu benda kecik je. Ada sesuatu perkara yang aku tertarik dengan cerita dia which is DOA. Dari setiap apa yang terjadi antara dia dan awek dia mesti ada doa dan seolah-olah Allah memakbulkan setiap doa dia. Aku rasa itulah satu-satunya penyebab kenapa mereka masih lagi bersama. Nampak yang dia betul-betul ikhlas dengan perempuan tu. Semoga jodoh mereka berpanjangan. AMIN..





~waktu aku tulis cerita ni Mr.T duk tegur kat chat...malas nak layan.. tetiba rasa macam nak marah dia je.. tp sebenarnya ada bunga2 ckit la dalam hati bila dia tegur...hihihihi

"I" ialah "Me"

My photo
Simple + Loving x Innocent + Cute + Unpredictable - Annoying = ANNYSSOPHYTE~