Thursday, May 30, 2013

Dia pemuzik saya

Jom dengar dulu..KLIK!

Dia ni kawan aku waktu sekolah menengah. Dia memang hebat kalau bab-bab main alat muzik ni. Tiap kali Hari Guru, dia mesti jadi musician dan kalau waktu da hujung-hujung tahun tu, dia selalu angkut keyboard dia pergi sekolah (hebatkan..jalan kaki babe dari rumah dia..jauh gila...). Tapi apa kaitan dengan aku? Kalau korang nak tahu, akulah yang akan duduk sebelah dia paksa dia main keyboard sambil aku men"sumbang"kan suara. Part paksa tu macam tak sangatlah sebab kadang-kadang tu kitorang selalu share lagu. Ada setengah lagu dia tahu irama tapi tak tahu lirik. So kitorang selalu tukar-tukar. Paling aku ingat bila dia suruh aku nyanyi Where Do I Begin. Dia cakap dia tahu main tapi tak pernah dengar lagu tu. So aku pun nyanyi la. Da la lagu dia mencanak-canak tingginya. Aku pulak urat nafas pendek memang kena marah sokmo dengan dia. That was wonderful moment. Kitorang memang rapat sangat sampai lepas SPM still jumpa dan lepak sesama. Mana taknya tempat kerja pun dekat. Maka sempatlah sekejap aku berskandal dengan beliau. AHAKS!

Teringin nak lepak macam dulu. duduk sebelah dia sambil dia main piano dan aku sumbangkan suara. Pastu kena marah sebab sokmo aku nyanyi lari tempo. Terkedek-kedek aku kejar tempo tu balik. Tapi rasanya sekarang aku da improve sikit. So aku akan rekod suara aku untuk lagu ni yang di gubah. Lirik by him tapi aku ubah sikit ikut kesesuaian suara aku. InsyaAllah nanti aku akan publish. Kalau lagu tu ok la dan dia approve.

"I" ialah "Me"

My photo
Simple + Loving x Innocent + Cute + Unpredictable - Annoying = ANNYSSOPHYTE~