Friday, December 30, 2011

INILAH TAKDIR....



~::Takdir kadang-kadang MEMPERTEMUKAN  kita dengan SESUATU yang tidak diundang,
~::MEMBERI apa yang tidak dirancang,
~::MEMAKSA kita mengalirkan air mata kesedihan serta membuatkan kita rasa kehilangan...
~::Namun TAKDIR juga menerpa kita dengan erti perkenalan, menyulam erti kasih sayang, menanam erti persahabatan, menghadiahi kemanisan dalam kegembiraan, menyemai benih keakraban,
~::serta memberi PELUANG menilai siapa SAHABAT, siapa KAWAN dan siapa sekadar KENALAN yang mengisi ruang dalam episod kehidupan..~


Kata-kata ni buat aku terpanggil untuk menulis blog...ditambah plak dengan situasi yang berlaku kat aku semenjak dua menjak tiga menjak ni...hm...sangat serabut bila pikir semua tu...aku try relate kan ayat demi ayat tu dengan situasi aku...mungkin betul pe yang ayat tu cakap...(ayat bercakap????ngeee~ choi!!!)






1. ~::Takdir kadang-kadang MEMPERTEMUKAN kita dengan SESUATU yang tak diundang,


   Terlalu banyak "SESUATU yang tak DIUNDANG" aku temu...kadang2 seronok...kadang2 tak...tapi Alhamdulillah walaupon kadang2 tak seronok, bila teringat tentang sesuatu tu mesti senyum sorang2...berBUNGA2 hati....walaupun senyuman tu diakhiri dengan air mata...BAHAGIA sangat seolah2 benda tu terjadi setiap masa...tapi yang tak bestnya semua tu tinggal kenangan~ 


2. ~::MEMBERI apa yang tidak dirancang,

     PERTEMUAN tu tanpa sedar telah memBERI aku sebuah HARAPAN...tak tau macam mane harapan tu wujud...sejak mula pertemuan tu lagi aku selalu ingatkan diri jangan sesekali meletakkan sebarang harapan pada setiap pertemuan...sebab tak semua harapan akan jadi kenyataan...dan sekarang inilah yang terjadi...HARAPAN TINGGAL HARAPAN~  


3. ~::MEMAKSA kita mengalirkan air mata kesedihan serta membuatkan kita rasa kehilangan..


     Setiap PERTEMUAN pasti ada PERPISAHAN...sama ada sementara atau selamanya...aku mula rasa KEHILANGAN dengan perpisahan tu...berharap perpisahan itu hanya sementara...dan kenangan yang membahagiakan tu juga mampu membuat aku MENANGIS...kerana masih ada harapan yang tertinggal...ditambah dengan rasa kehilangan yang teramat sangat...kan da mengalir betul2...


4. ~::Namun TAKDIR juga menerpa kita dengan erti perkenalan, menyulam erti kasih sayang, menanam erti persahabatan, menghadiahi kemanisan dalam kegembiraan, menyemai benih keakraban...


     Tapi itulah TAKDIR...di situ aku mengenali semuanya...PERTEMUAN itu telah beri aku sejuta rasa...dan juga pertemuan dengan SESUATU itu telah mengembalikan satu rasa yang hampir hilang...harap rasa itu tetap ada...berharap lagi~

5. ~::serta memberi PELUANG menilai siapa SAHABAT, siapa KAWAN dan siapa sekadar KENALAN yang mengisi ruang dalam episod kehidupan..

     Kini aku cuba menilainya...mungkin kehadirannya adalah sekadar KENALAN disaat aku kesunyian...dan jika penilaian aku ni betul...maka HARAPAN itu harus ditamatkan...supaya aku mampu memulakan episod baru dalam kehidupan...














*Ya Allah, kuatkanlah hati hambaMu ini untuk menempuh semua ini..... 









"I" ialah "Me"

My photo
Simple + Loving x Innocent + Cute + Unpredictable - Annoying = ANNYSSOPHYTE~