Friday, November 16, 2012

Cemburu tapi perlu bersyukur...

YA, AKU CEMBURU DENGAN MEREKA!!!!

Mereka....
"Mak, nanti kakak balik mak masak spagheti carbonara, siakap lima rasa, bla...bla..bla..." Pastu dengarlah diorang bersorak gembira sebab permintaan ditunaikan.

Aku..
"Mak, k.long balik minggu depan.." pastu mak jawab "ok"...

Mereka...
"Cuti hari tu aku dengan family pergi bercuti ke sana, ke sinun. Seronok gila dapat lepak dengan family.."

Aku..
"Hm...aku pun pergi jalan jugak...ronda KL...tapi SENDIRIAN BERHAD... mak aku kerja and member aku pun sibuk spend time dengan family diorang" Sambil senyum bangga tapi dalam hati aku sedih sangat...


Inilah aku. Inilah kehidupan aku. Orang kata "mana best jalan seorang-seorang", "baliklah lepak dengan family baru syok" tapi mereka tak faham situasi aku. Mak aku ibu tunggal yang tinggal di kota, terpaksa bekerja untuk menanggung anak-anaknya sehingga dia sendiri tak dapat nak luangkan masa bersama anak-anak dia. Jadi aku sebagai anak tiada peluang untuk membuat sebarang permintaan yang memang dia tak dapat nak tunaikan.Itulah antara alasan kenapa aku tak berani nak minta macam-macam.

 Lagipun dari dulu mak ajar nak buat sesuatu tu kalau rasa boleh buat sendiri, buat sendiri jangan menyusahkan orang. Sebab tu aku selalu seorang sampai aku dah biasa begitu. Tapi bohonglah aku tak cemburu bila kawan-kawan dapat berkepit dengan family sedangkan aku sensorang je. Teringin jugak nak macam tu cuma peluang tu susah nak dapat.

She is my Super Woman!!!!

Untuk cuti kali kira oklah sebab mak banyak cuti. So hari pertama kat rumah mak buat nasi goreng ikan bilis yang memang jadi feveret aku and adik-adik. Hari kedua mak kerja. So aku pun tinggallah seorang kat rumah. Hari ketiga mak masak sotong masak kicap dan gulai lemak pucuk ubi dengan ikan masin. Tapi aku pulak keluar. Tapi at least dapatlah jugak makan masakan mak. SYUKUR~

"I" ialah "Me"

My photo
Simple + Loving x Innocent + Cute + Unpredictable - Annoying = ANNYSSOPHYTE~