Tuesday, November 27, 2012

Berakhirnya Hikayat Dongeng~

Tak ramai yang tahu tentang hikayat dongeng ini. Hanya orang yang rapat tahu kewujudan hikayat dongeng lagi mengarut. Kini hikayat itu telah berakhir. Seperti biasa jika aku yang mencipta hikayat itu, maka tiada pengakhiran yang gembira.

Selepas ini tiada lagi gurau senda antara kami, tiada lagi aksi-aksi pujuk memujuk..semua itu TIADA lagi selepas ini.  Semua akan kembali seperti sebelum aku hadir dalam hidup dia dan sebelum dia hadir dalam hidup aku. Aku yakin dia mampu tapi aku memerlukan masa yang panjang. Sebab aku sudah terbiasa dengan dia. Walaupun kelihatan hanya dia yang mencari aku tapi aku juga selalu menunggu dia.

Kenapa berakhir?
Entahlah. Mungkin aku yang terlalu beremosi atau dia sudah penat melayan aku. Kenapa aku terlalu fikirkan dia. Biarlah dia pergi. Aku bukan sesiapa pada dia. Nampaknya aku belum belajar dari kesilapan yang lepas. Malah aku makin teruk. Kenapalah aku jadi macam ni. Terlalu mudah menyayangi dan memberi hati. Selepas itu, aku yang bersedih. Awal lagi aku terlah mengingatkan diri aku agar tidak lagi menyerah hati ini selagi belum pasti. Tapi aku tewas, cepat benar aku menyerah. Terlalu mudah aku percaya.

Terlalu singkat hikayat ini. Tapi terlalu banyak yang dikongsi bersama. Dia menggembirakan aku, menemani, melayan kerenah aku tapi cuma kali ini dia penat. Mungkin. Tak apa saya maafkan awak.
Lepas ni aku akan rindukan "Mr.T si Chipsmore yang Tebal lagi Gemuk". Takkan ada "Ms.T si Pau Daging RM2.50". Takkan ada rengekkan mengada dia. Aku akan rindukan semua tu........

Jauh di sudut hati aku berharap hikayat ini tidak berkakhir. Aku nak hikayat ini diteruskan sampai bila-bila. Sebab aku terlalu sayangkan dia, dia lain dari yang lain walaupun ada sesuatu yang dia tahu tetapi dia tak tahu aku tahu apa yang dia tahu. Aku takkan ungkit sehingga dia sendiri yang memberitahu perkara itu.

Saya akan tunggu awak.......


"I" ialah "Me"

My photo
Simple + Loving x Innocent + Cute + Unpredictable - Annoying = ANNYSSOPHYTE~