Monday, March 19, 2012

Tahukah Wahai Adam~

Semalam chat wif someone ni tetiba dia ajak couple...weird jugak sebab tak kenal pon mamat tu tetiba ajak couple...and cam biase aku tolak sebab tak rasa nak ada serious relationship dengan sesiapa buat masa ni (even kat FB selalu letak status gedik nak kapel...tp tak terasa nak terima sesiapa)...lepas tu tengah duk pikir punya pikir pasal couple-couple ni...tetiba terlintas persoalan ni dalam kepala otak aku...DAN PESANANKU KEPADA LELAKI~


ADAKAH MEREKA TAHU???
(masuk mood skema jap....)


Ustaz Azhar Idrus cakap...HARAM...jika seseorang lelaki membuat seseorang wanita menyukainya tapi tidak mempunyai niat untuk memperisterikan wanita tersebut...jadi adakah mereka sedar akan tindakan mereka untuk bercinta dengan seorang wanita itu mungkin menyebabkan mereka berdosa sekiranya mereka tidak mempunyai niat untuk menikahi wanita tersebut....?????

# wahai lelaki, aku sebagai perempuan yang  mempunyai hati yang rapuh dan mudah tersentuh...janganlah kau cuba untuk mendekatiku dan menyentuh hatiku seandainya kau tidak mempunyai niat untuk memperisterikanku...=)




Sudah cukup sedia ke???


Andai kata, seseorang lelaki itu memang berniat untuk memperisterikan kekasihnya, adakah mereka sudah cukup bersedia untuk menggalas tanggungjawab sebagai ketua keluarga dan menanggung dosa-dosa si isteri dan anak-anaknya nanti....????

#wahai lelaki, aku bukanlah wanita sempurna...terlalu banyak kekurangan dalam diri ini...aku perlu bimbingan dan sokongan agar aku mampu menjadi sempurna...







*Renung-renungkan dan selamat beramal~




_________________________
I added cool smileys to this message... if you don't see them go to: http://s.exps.me

"I" ialah "Me"

My photo
Simple + Loving x Innocent + Cute + Unpredictable - Annoying = ANNYSSOPHYTE~