Sunday, December 23, 2012

Mini Proposal & Internship?

Ok..entri kali ni kena buang mood cinta-cinta sebab sekarang tengah dalam mood serabut plus fokus masa depan. Wah! fokus masa depan tu yang tak tahan....

Sedar tak sedar aku dah nak habis belajar dah rupanya. Tetiba rasa tempoh tiga tahun tu sekejap sangat. Kalau diimbas balik perjalanan hidup aku sepanjang bergelar student penuh dengan suka duka. 
Antaranya:
  • Pernah dapat surat cinta dari lecturer sebab selalu ponteng kelas. Dua kali pulak tu sem 1 & sem 5.
  • Aku nyaris berhenti belajar sebab....family matters~
  • Sepanjang aku belajar ni, nak habiskan tiga tahun belajar ni aku dapat peluang belajar dekat UMT n UUM. (Korang ada???)
Sebenarnya banyak lagi tapi tak penting la kot. Sekarang dah nak habis da. Lepas tu boleh kerja tampung keluarga pulak. Beri peluang dekat Mak nak rehat pulak. Tapi nak habis baki-baki semester ni yang azab ni.
Perkara yang paling buat aku serabut otak dan berdebar-debar. INTERNSHIP!!!!!

Boleh tak kalau nak habiskan belajar tanpa internship? 

Tentulah tak boleh. Nak tak nak kena pergi jugak. Aku nak buat dekat mana ni? tu yang serabut tuh. Aku ada survey dua tiga tempat (MediaPrima, Nestle, Solartech, L'oreal dan ada lagi dua tiga syarikat biasa-biasa. Berlagak gila pilih syarikat besar). Mungkinlah aku boleh buat kat company tuh. Tapi yang menSERABUTkan lagi bila cikgu suruh buat mini proposal before pergi internship. APAKAH???

Adoilah~ Pening-pening. Dalam mini proposal tuh lecturer suruh letak objektif kenapa kita pilih syarikat tu dan sedikit latar belakang syarikat tu. Selagi tak lulus mini proposal tuh selagi tu permohonan internship tak boleh buat. GILA!!

Semoga dipermudahkan segala urusan....


"I" ialah "Me"

My photo
Simple + Loving x Innocent + Cute + Unpredictable - Annoying = ANNYSSOPHYTE~